7 نشانه کم آبی بدن

7 نشانه کم آبی بدن

7 نشانه کم آبی بدن

65 درصد بدن از آب تشکیل شده است و بیش از نیمی از بدن از آب تشکیل شده است . با دهیدراته شدن بدن یا همان کم آبی ، بدن آسیب های زیادی را می بیند و این مشکل ممکن است در هر فصلی رخ بدهد اما در روز های تابستان احتمال آن بیشتر است زیرا در فصل گرما نیاز بدن به آب دو برابر می شود و شما باید با خوردن آب آن را تامین کنید در غیر این صورت بدن شما نشانه هایی را بروز می دهد.



در ادامه این مطلب با این نشانه ها آشنا شوید.



پوستتان بیابانی می شود



خشکی پوست میتواند ژنتیکی باشد آما خوردن آب هم در سلامت پوست نقش بسزایی دارد. همه ی ما برای جلو گیر از اشعه خورشید از کرم های ضد افتاب استفاده می کنیم اما این کرم ها از خشک شدن پوست جلوگیری نمی کند.



برای مرطوب شدن پوستتان باید روزانه مقدار زیادی آب بنوشید یا از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.



شما می توانید با انجام این تست تشخیص دهید که آیا پوستتان دهیدراته و یا خشک شده است یا نه برای این کار پشت دستتان را نیشکون بگیرید و چند ثانیه صبر کنید، سپس پوست را رها کنید اگر پوست چین خورده شما به سرعت به حالت اولیه خود برگردد شما پوست مرطوبی دارید اما اگر بیش از 5 ثانیه طول کشید تا به حالت اولیه برگردد شما پوستی بیابانی دارید و دچار کم آبی شده اید.



سرتان گیج می رود



زمانی که مایعات بدنتان کم می شود فشار خون هم پایین می آید و باعث می شود که سرتان گیج برود و درچار کم تعادلی شوید.



دهانتان خشک می شود



اگر همیشه احسا تشنگی می کنید ممکن است مشکل دهان خشک داشته باشید در این بیماری بزاق دهان ترشح نمی شود .مشکل دهان خشکی نشان می دهد که بدن شما با کم آبی مواجه شده استمتخصصان برای پیشگیری از این قبیل بیماری ها روزانه 2 لیتر معادل شش تا هشت لیوان آب بنوشید.



برای همین بهتر است یک بطری آب دم دستتان باشد و هر وقت احساس تشنگی کردید جرعه جرعه از آن بنوشید.



چشم هایتان خشک می شود



چشم ها از اعضای حساسا و آسیب پذیر بدن هستند و هر تغییر مهمی مانند دهیدراته شدن بدن تاثیر مستقیمی بر روی آن ها دارد. اگر به میزان کافی مایعات ننوشید چشمهایتان به میزان کافی اشک تولید نمی کند.



پس اگر چشم هایتان میسوزد و یا هر احساس نارحتی دیگر می کنید مقدار زیادی آب بنوشید چون ممکن است بدنتان دچار کم آبی شده باشد.



عرق نمی کنید



اگر به میزان کافی آب در بدنتان نباشد عرق نمی کنید و اگر متوجه شدید که عرق نمی کنید کمی هوشیار باشید چون این خبر خوبی نیست و نشانه ی کم آبی بدنتان است.



سرتان درد می گیرد



در تابستان افراد زیادی سردرد می گیرند و نور آفتاب را مقصر میدانند اما این طور نیست مغز ما توسط پوشش مایعی احاطه می شود و وقتی که آب دنمان کم شود این پوشش چروک شده و باعث سردرد می شود.



قبل از اینکه داروی مسکن بخورید از خودتان بپرسید که آیا به میزان کافی آب نوشیده اید؟



ضعف بدن



همان که گفتیم نیمی از بدن انسان را آب تشکیل داده است و اگر این میزان را تامین نکنیم و مایعات بدن ما کاهش یابد ارگان های بدن با اختلال مواجه می شوند و درنتیجه احساس ضعف می کنید.